به نام خدای سبحان - سلام علیکم

نکاتی از جزء بیست و چهارم قرآن کریم برای تبرّک تقدیم می‌شود:

1 - در آیه 42 سوره مبارکه زمر فرمود : (اَللهُ یَتوفّی الاَنفُسَ حِینَ مَوتِها وَ الَّتی لَم تَمُت فِی مَنامِها فَیُمسِکُ الَّتی قَضی عَلیهَا المَوتَ وَ یُرسِلُ الاُخری اِلی اَجلٍ مُسَمّیً) یعنی خداوند است که جانها را هنگام مرگشان بطور کامل می‌گیرد و (جان) آن را که نمرده در هنگام خواب (می‌گیرد)، پس آن را که مرگ بر او قطعی شده نگاه می‌دارد و جان‌های دیگر را (که مرگشان فرا نرسیده) برای مدتی معین (به جسم آنان) باز می‌گرداند. از این آیه معلوم می‌شود خواب، برادر مرگ است. در خواب، روح با بدن سبک و مثالی (مانند آنچه پس از مرگ در جهان برزخ اتفاق می‌افتد) پرواز می‌کند و با چابکی در یک لحظه در عالم رؤیا به اطراف دنیا می‌رود و چه بسا در آسمان پرواز و در اقیانوس شنا می‌کند.

2 - در آیه 40 سوره مبارکه غافر فرمود : (مَن عَمِلَ صالِحاً مِن ذَکرٍ اَو اُنثَی وَ هُوَ مُؤمِنٌ فَاولَئکَ یَدخلوُنَ الجَنَّة) یعنی هر که از مرد یا زن که مؤمن باشد و کار شایسته‌ای انجام دهد پس اینان هستند که داخل بهشت می‌شوند. از این آیه معلوم می‌شود در نگاه اسلام زن و مرد از نظر دریافت رحمت و پاداش الهی و پیمودن مسیر کمال تفاوتی با هم ندارند.

3 - در آیه 33 سوره مبارکه فصلت فرمود : (وَ مَن اَحسَنُ قَولاً مِمَّن دَعا اِلَی اللهِ وَ عَمِلَ صالِحاً) یعنی و کیست خوش‌سخن‌تر از آنکه (مردم را) به سوی خداوند دعوت کند و (خود نیز) عمل شایسته انجام دهد. از این آیه معلوم می‌شود بهترین سخن، تبلیغ معارف دینی است اما گوینده و مبلّغ باید خود عامل به آنچه تبلیغ می‌کند هم باشد.

امید که در روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان موفق به تلاوت این جزء نورانی شویم.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir