به نام خدای سبحان - سلام علیکم

اخیراً در یکی از حلقه‌های معرفت مدرسه پریزاد (مرکز پاسخگویی به شبهات) واقع در حرم امام رضا علیه‌السلام، کارمندی سؤال کرد چرا باید به من بعد از سالها خدمت دولتی، اتاق 30 متری در زائرسرا بدهند اما در اختیار مدیر من که به مشهد مشرّف می‌شود سوئیت 100 متری بگذارند؟

در اینجا قصدم نقل و نقد پاسخ استاد محترمی که مسئول پاسخگویی بود نیست لیکن مایلم نکته‌ای عرض کنم که شاید تلنگری به خودم و همگان باشد.

در اسلام، تبعیض پذیرفته نیست و ظلم ناپسند است. گاهی حسب برخی ضرورت‌ها و مصالح ممکن است تفاوت در ارائه خدمات رفاهی به مدیران و کارمندان وجود داشته باشد (مثلاً ملاحظه جهات امنیتی حفاظت از شخصیت‌های مُهم کشور) اما در غیر این موارد، چنین عملکردهایی خلاف تعالیم اسلامی است و باید با زبان خوب امر به معروف و نهی از منکر نمود.

در سفر زیارتی هم که کار اداری انجام نمی‌شود تا توجیه تفاوت در اتاق و امکانات وجود داشته باشد و در مقام زائر نیز مدیر یا کارمند بودن اثری ندارد. خوب است مدیران محترم به این فرمایش امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در نامه 31 نهج‌البلاغه ملتزم باشند که فرمود: (آنچه را برای خود دوست می‌داری برای دیگران دوست بدار و آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم نپسند و به همان چیز برای مردم راضی باش که برای خود می‌پسندی).

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir