به نام خدای سبحان - سلام علیکم

در آستانه‌ی سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام (پانزدهم شوّال) ضمن عرض تسلیت، چند نکته تقدیم می‌شود:

1 - سه فضیلت مُهم جناب عبدالعظیم حسنی عبارت است از: الف - نَسَب شریفش با 4 واسطه به امام حسن مجتبی علیه‌السلام می‌رسد. ب - ثواب زیارت قبر ایشان به بیان امام هادی علیه‌السلام مانند زیارت امام حسین علیه‌السلام است و برابر برخی روایات، بهشت بر زائر بارگاه منوّر ایشان واجب می‌گردد. ج - اعتقادات این امام‌زاده عزیز توسط امام هادی علیه‌السلام تأیید شده است.

2 - ثواب بالای زیارت این امام‌زاده واجب‌التکریم نشان از عظمت مقام و جایگاه بالای ایشان دارد که نزد ائمه اطهار علیهم‌السلام نیز شأن بالایی داشته‌ است.

3 - اقدام درس‌آموز جناب عبدالعظیم در عرضه عقاید به امام هادی علیه‌السلام و گرفتن تأییدیه در این زمینه باید الگوی ما هم باشد. خوب است ما نیز در عصر غیبت پاسخ شبهات را از مراجع معظم تقلید و اسلام‌شناسان متخصص بپرسیم و از درستی عقاید خود مطمئن شویم.

4 - برابری ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام و حضرت عبدالعظیم هرچند نشان از عظمت مقام این امام‌زاده عزیز دارد لیکن اثر زیارت سیدالشهداء علیه‌السلام منحصر به فرد است و به معنای آن نیست که به جای سفر کربلا (در صورت امکان) به زیارت عبدالعظیم علیه‌السلام برویم و این زیارت را جایگزین زیارت کربلا نماییم.

5 - انسان همیشه باید به عاقبت کار و ایمان خویش حساس باشد و از خدای سبحان بخواهد عاقبت به خیر شود و از نعمت‌های معنوی و کمالاتی که به فضل الهی دارد جدا نگردد. آنچه در زیارتنامه عبدالعظیم حسنی (علیه‌السلام) می‌خوانیم: اللهُمَّ اِنِّی اَسئَلُکَ اَن تَختِمَ لِی بِالسَّعادَةِ فلا تَسلُب مِنّی ما اَنا فِیه یعنی خدایا عاقبت ما را ختم به خیر فرما و آنچه در آن هستم از من نگیر، همین مفهوم را در بردارد.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir