به نام خدای سبحان - سلام علیکم

رهبر انقلاب (حفظه الله تعالی) خرداد 93 در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند که بهترین چیز برای دشمن این است که ایران کشوری با جمعیت بیست سی میلیونی باشد که نصف این جمعیت هم کهنسال و از کارافتاده باشند. به تعبیر ایشان دشمن برای این مسأله از برنامه‌ریزی و پول خرج کردن دریغ نمی‌کند. حال وظیفه مسئولین کشور چیست؟

جمعیت موضوع مهمی است که به اقتدار و امنیت ملی مملکت پیوند خورده است. دشمن اگر جمعیت را جوان و بانشاط و انبوه ببیند، خیال خام تجاوز را به گور خواهد بُرد اما آیا افزایش جمعیت با مسکن 40 متری و تأخیر در ازدواج و کاهش قدرت خرید مردم تحقق می‌یابد؟

مسأله جمعیت در برابر دشمن آنقدر مهم است که امام سجاد (علیه‌السلام) در دعای 27 صحیفه سجادیه، از خدای سبحان چنین می‌خواهد : (اللهم عَقِّم اَرحامَ نِسائِهِم وَ یَبِّس اَصلابَ رِجالِهِم) یعنی خدایا زنان و مردان دشمن را نازا و عقیم فرما.

یکی از مظاهر مبارزه با دشمن و آمادگی مقابل تهدیدات، تقویت جمعیت جوان کشور است. این امر محقق نمی‌شود مگر آنکه مسئولین کشور به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) درخصوص جمعیت در اردیبهشت 93 نگاه ویژه داشته باشند. در آن ابلاغ، تسهیل شرایط ازدواج جوانان و تأمین هزینه زندگی و کاهش سن ازدواج مورد توجه قرار گرفته که لازم است مجلس و دولت برای این موضوع برنامه مشخصی داشته باشند.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir