به نام خدای سبحان - سلام علیکم

عید غدیرخم به بیان روایات، بزرگترینِ اعیاد و برتر از عید قربان و عید فطر است. از عید غدیر تا ماه محرم فاصله زیادی نیست و مردم کشورمان به دلیل ارادت وافر به سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) در روزهایی که باید سرگرم تبیین فضائل امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) و نیز برجسته سازی عید غدیر باشند بعضاً به سیاه‌پوش کردن معابر و آماده‌سازی برای محرم مشغول هستند.

غدیرخم دوراهی بزرگ تاریخ است و آنچه سبب شد حادثه عاشورا و آن مصیبت بزرگ رقم بخورد فراموشی واقعه غدیر بود. پس بهتر است ما هم در ایام دهه غدیر از سیاه‌پوش کردن معابر بپرهیزیم، شادی را ترویج نموده و این عید بسیار بزرگ را که حسب برخی محاسبات نجومی با نوروز ایرانیان هم مقارن بوده، گرامی بداریم.

خوشبختانه در سالیان اخیر کاروان‌های شادی و راهپیمایی‌های غدیریه در تهران و شهرستان‌ها رونق یافته و حضور مراجع معظم تقلید در این کاروان‌ها نظیر آنچه در راهپیمایی از حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) تا مسجد جمکران انجام می‌شود نشان از اهمیت این موضوع دارد.

این را هم بدانیم که منحصر کردن غدیر در اعلام جانشینی پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) ساده‌انگاری است چرا که پیام بزرگ غدیر (تبیین اصل امامت) و (ترویج ولایت الهی و تشکیل حکومت اسلامی) است.

امید که همه علاقمندان به قرآن و عترت با حضور پرشکوه در راهپیمایی‌ها و جشن‌های غدیر این واقعه مُهم را در نگاه جهانیان مانند اربعین باشکوه حسینی برجسته نمایند.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir