به نام خدای سبحان - سلام علیکم

سیگار و قلیان برای سلامت انسان مُضر هستند و به فتوای آیت الله مکارم شیرازی استفاده و خرید و فروش آن حرام است. بقیه مراجع عظام هم نظر مبارکشان این است که اگر ضرر قابل توجهی به انسان وارد می‌شود استفاده از سیگار جایز نیست.

در دود سیگار 4هزار ماده سمی و بیش از 40 نوع ماده سرطانزا وجود دارد. مجموع مرگ ناشی از سه بیماری ایدز، مالاریا و سِل در دنیا از مرگ ناشی از سیگار و دخانیات کمتر است!

از هر ده مرگ ناشی از دخانیات یک تا دو مرگ مربوط به سیگاری‌های دست دوم (کسانی که در معرض دود سیگار هستند اما خودشان سیگار نمی‌کِشند) است!

قرآن کریم در سوره مبارکه بقره آیه 195 فرمود: لا تُلقوُا بِأیدیِکُم اِلی التَّهلُکَة یعنی خود را با دست خودتان به هلاکت نیندازید.

با این مطالب زیان سیگار روشن است. حالا برای دوری از این زیان‌های شدید، چه باید کرد؟ قرآن کریم در سوره مبارکه مدّثر آیه 5 فرمود: باید از بدی‌ها و گناهان هجرت کرد و از آنها دور شد (و الرُّجزَ فَاهجُر)

امید که هر فرد مبتلا به دخانیات همین حالا تصمیم جدی بگیرد و با مراجعه به مراکز مُجاز و معتبر نسبت به ترک این گناه و ماده مُضر اقدام و هجرت خود را آغاز نماید.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir