به نام خدای سبحان - سلام علیکم

پیکر مطهر شهید مظلوم محسن حججی با استقبال عزاداران حسینی وارد کشورمان شد. به این مناسبت چند شباهت و تفاوت این شهید عالی‌مقام با مولایش حسین (علیه‌السلام) به عنوان روضه تقدیم می‌شود.

حججی را با بریدن سَر از بدن شهید کردند. سیدالشهداء (علیه‌السلام) را هم سَر بریدند. لب‌های حججی خشکیده بود که به اسارت رسید. امام حسین (علیه‌السلام) هم لب‌تشنه شهید شد. حججی در دیار غریب به شهادت رسید. اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) هم در غُربت شهید شد.

لا یوم کیومک یا ابا عبدالله (هیچ مصیبتی مثل مصیبت و مظلومیت شهادت امام حسین علیه‌السلام نیست)اما این شهادت کجا و آن کجا؟

وقتی محسن عزیز به شهادت رسید خانواده‌اش حضور نداشتند که سَر بریدن را مشاهده کنند. حججی که شهید شد پیکرش را تحویل گرفتیم واسب‌ها بر بدن او نتاختند. پیکر مطهر حججی که به ایران آمد مردم برای خانواده او در ازدحام جمعیت جا باز می‌کردند تا مبادا به آنان آسیبی وارد شود اما در کربلا همین‌که امام حسین (علیه‌السلام) شهید شد، قاتلان به سوی خیمه‌ها و خانواده شهداء کربلا اسب‌ها را روانه کردند. فرزند کوچک شهید حججی را با احترام کنار تابوت پدر آوردند و کسی سَرِ بریده پدر را در خرابه به بچه هدیه نداد و مقابل خانواده به سر و دندان مبارکش با چوب جسارت نکرد!

ان شاء الله روح شهید محسن حججی با مولایش حسین بن علی (علیهما‌ السلام) محشور شود و شفیع همه ما در روز قیامت باشد.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir