به نام خدای سبحان - سلام علیکم

قمر بنی هاشم در روز عاشورا رجز مشهوری خواند که بخشی از آن این بود:

(و الله اِن قَطعتُمُ یَمینی ... اِنّی اُحامِی اَبداً عَن دینی)

یعنی به خدای سبحان قسم با اینکه دست راستم را قطع کردید ولی من هرگز از حمایت دینم دست برنمی‌دارم.

حالا ما که در این ماه، عزاداری و به ابالفضل العباس (علیه‌السلام) ابراز ارادت می‌کنیم، چگونه می‌توانیم این وجود مبارک را الگو قرار داده و حامی دین باشیم؟

(یک وزیر و مدیر و رئیس) با رفتار عادلانه نسبت به کارمندان و برنامه‌محوری و نیز دلسوزی و کار کارشناسانه و متعهدانه و عدم استفاده شخصی از امکانات عمومی و بیت‌المال از دین حمایت می‌کند.

(یک خانم خانه‌دار) با تربیت صحیح فرزندان و همسرداری شایسته و اخلاق خوب در منزل (که شامل مردان هم می‌شود) و پرهیز از اسراف حامی دین خواهد بود.

(یک کارمند) با وجدان کاری، دلسوزی و صداقت، تکریم ارباب رجوع، پرهیز از حیف و میل بیت‌المال و امانت‌داری به حمایت از دین می‌پردازد.

(یک استاد دانشگاه و معلم) با به‌روز‌نگه داشتن خود، تدریس دلسوزانه، توجه به پرورش معنوی مخاطب در کنار تعلیم، صداقت در مقاله‌نویسی و پرهیز از تقلب در تولید علم حامی دین به شمار می‌رود.

هر کدام از ما باید با خود فکر کنیم با همین کارهای به نظر ساده چگونه از دین حمایت نماییم. هرچه به این موضوع مقیدتر باشیم به رفتار ابالفضل العباس (علیه‌السلام) نزدیک‌تر شده‌ایم و به بیان روایت شریف، ان شاء الله مایه افتخار اهل بیت (علیهم‌السلام) خواهیم بود.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir