به نام خدای سبحان - سلام علیکم

رهبر انقلاب (حفظه الله تعالی) در دیدار اخیر با نخبگان دانشگاهی به ضرورت شناخت دشمن اشاره و فرمودند: هر ملّتی که دشمنانش را نشناسد یا آنها را دوست و بی‌طرف بداند، حتماً مورد تهدید و در معرض خطر قرار خواهد گرفت. ملت و مسئولان ایران اگر دچار خواب‌گرفتگی و غفلت شوند، در این صورت دشمن به ما شبیه‌خون می‌زند و غارت می‌شویم.

با فاصله کوتاهی از این فرمایش، دکتر ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی مامایی ایران و عضو شورای شهر تهران، در همایش ضرورت توسعه رویکرد کودک و طبیعت گفته است: بچه‎ها تا کِی باید سر صف مدارس کلمه (مرگ) را تکرار کنند؟ بعد می‌گوییم چرا یک جوان با مقتول، سِلفی می‎گیرد.

در این زمینه چند نکته قابل توجه است:

1 - دشمن‌شناسی عین عقلانیت است آنچنان که در روایت نبوی به نقل میزان الحکمة دو وجه عاقل بودن انسان، خداشناسی و اطاعت از او و بلافاصله پس از آن، دشمن‌شناسی و نافرمانی از دشمن عنوان شده است. (اَلا وَ اِنَّ اَعقَلَ الناس عَبدٌ عَرفَ رَبَّهُ فأطاعَه وَ عَرفَ عَدُوَّهُ فَعَصاه) یعنی وقتی به فرزند خود خداشناسی آموزش می‌دهید باید در کنار آن دشمن را هم بشناسانید تا از تهدید آگاه باشد و علیه آن هم موضع بگیرد (فعَصاه / یعنی در برابر دشمن نافرمانی کند).

2 - در اینکه امروز نظام آمریکا بیش از هر زمان مصداق (شیطان بزرگ) است شکی نیست. از ایجاد (داعش) با آن جنایت‌های عظیم گرفته تا ترویج خشونت در جهان و گسترش فرهنگ فحشاء و منکرات تنها گوشه‌ای از شیطنت این نظام استکباری است. بر اساس تعالیم دین اسلام در کنار تولّی (دوست داشتن خداباوران) باید تبرّی هم از دشمنان خدا و شیطان در کلام و رفتارمان باشد.

3 - سلفی‌گرفتن با مقتول کنار جنازه، محصول شعار (مرگ بر آمریکا) نیست بلکه زاییده‌ی غفلت مسئولین فرهنگی کشور از ورود فناوری‌های نوین بدون آموزش فرهنگ استفاده صحیح از آن است و البته در کشوری که نمایندگان مجلس آن اسیر بازی عکس (سلفی) با زن بیگانه باشند جز این هم انتظاری نمی‌رود. کودک، خشونت را از این شعار نمی‌آموزد بلکه از بازیهای رایانه‌ای و کارتون‌های غربی مانند سوپرمن، بن‌تن و شِرک و نظایر آن یاد می‌گیرد.

4 - شعار (مرگ بر آمریکا) عین قرآن کریم و شواهد قرآنی این شعار به راحتی در دسترس است. از آن جمله به آیات 119 آل عمران / 8 محمد (صلی الله علیه و آله) / 1 مسد / 10 ذاریات / 19 و 20 مدثر / 17 عبس / 4 بروج می‌توان مراجعه نمود.

5 - در شرایطی که رئیس جمهور بی‌ادب آمریکا به تازگی از (مرگ بر آمریکا گفتن مردم ایران) بعنوان شعاری محبوب ابراز نارضایتی می‌کند، اظهارنظرهای مشابه سخنرانی خانم خداکرمی، آب به آسیاب کدام جبهه می‌ریزد؟

6 - اگر استدلال خانم خداکرمی درست بود قاعدتاً امام حسین (علیه‌السلام) نباید کودکان و بچه‌ها را به میدان کربلا می‌بُرد تا مبادا خشونت ترویج شود! در حالی که اولین اصل که به بچه‌ها آموزش داده می‌شود قبل از توحید، نفی طاغوت است. (لا اِلهَ) یعنی مرگ بر غیرخدا و بعد (الاّ الله)  یعنی فقط خدای سبحان را می‌پرستیم.

امیدواریم مسئولین محترم که آگاهی از جنبه‌‎های سیاسی و فرهنگی برخی موضوعات ندارند به این راحتی در هر زمینه‎ای اظهار نظر نکنند.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir