به نام خدای سبحان - سلام علیکم

پنجم ماه صفر منسوب به شهادت رقیة بنت الحسین علیهما‌السلام است. در حالی که در شبکه‌های مجازی و سایت‌های مختلف، انواع شبهات در این زمینه و سایر موضوعات مشابه تولید می‌شود و نوجوانان و جوانان مسلمان و ایرانی با این تردیدافکنی‌ها بمباران می‌شوند، صدا و سیما که پوشش همگانی در کشور دارد نسبت به این مسأله گوی رقابت را به رقبای مجازی خود واگذار کرده است.

مدیران صدا و سیما باید متوجه باشند که امروز وظیفه‌ای بسیار سنگین بعهده دارند و فرصتی بی‌نظیر هم در اختیار آنان است. در اینگونه موارد حداقل کاری که می‌توان انجام داد، علاوه بر پوشش تصویری حرم مطهر آن حضرت و پخش مراسم عزاداری، تبیین مظلومیت کاروان اسرای کربلا و نیز پاسخ به شبهات در قالب مناظره‌های قوی در صدا و سیما است. این کار دو اثر مهم دارد. یکی آنکه مخاطب بیشتری جذب صدا و سیما می‌گردد و دوم اینکه دست فریبکاران شبهه‌افکن در شبکه‌های مجازی رو ‌می‌شود.

حال به این بهانه چند نکته درباره سه ساله‌‌ی عزیز و مظلوم اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تقدیم می‌شود:

1 - آنطور که برخی مراجع معظم تقلید مانند آیت الله مکارم شیرازی فرموده‌اند، در وجود چنین دختر گرانقدری شک نداریم لیکن در نام آن بانوی بزرگوار که به رغم سن کم، مقام بالایی داشت و دارد اختلافاتی در تاریخ هست.

2 - شهید مطهری (ره) در کتاب حماسه حسینی، نحوه شهادت این بانوی عزیز را از تحریفات لفظی عاشورا دانسته‌ است. در اینجا باید به یک مسأله ظریف توجه کرد. این بیان در بخش (یادداشت‌ها) و نه (سخنرانی) ذکر شده و در ابتدای کتاب هم به این موضوع اشاره گردیده که این یادداشت‌ها صرفاً برای تحقیق بیشتر در آینده نوشته شده است. لذا به تنهایی این نوشته‌ی آن شهید عالی مقام به معنای نفی وجود سه ساله‌ی امام حسین علیه‌السلام نیست.

3 - در برخی از کتب معتبر مانند لهوف سید بن طاووس، نام جناب رقیه آمده است و مرحوم علامه سیدمحسن امین هم در کتاب اعیان الشیعه، رقیة را (بنت الحسین) معرفی نموده و البته از اختلافات تاریخی هم بی‌خبر نبوده است. چرا که در ادامه این بیان با مضمون (خدای سبحان بهتر می‌داند که کدام نقل درست است) این توجه را برجسته نموده است.

4 - با کراماتی که از حرم مطهر آن بانوی عزیز نقل شده نمی‌توان به راحتی از کنار وجود بانویی مظلوم گذشت. امید که مسئولین صدا و سیما در مناسبت‌های مشابه، وظیفه هدایت و تبیین خود را به نحو بهتری انجام دهند.

جان ما به قربان سه‌ساله‌ی مظلوم امام حسین علیه‌السلام و درود خدای سبحان بر همه شهدای دشت کربلا

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir