به نام خدای سبحان - سلام علیکم

امروز حدود 12 میلیون جوان مجرّد در کشور وجود دارد و همه هم درباره اشتغال آنان ابراز نگرانی می‌کنند. ازدواج آسان و اشتغال مناسب، دو موضوع بسیار مُهم در تعیین سرنوشت جوانان است. برای آنکه در هر دو زمینه موفقیت حاصل شود لازم است نگاهی نو به آموزش و پرورش کشور داشته باشیم.

متأسفانه در هر دو بُعد کمّی و کیفی، دوران تحصیل در مدرسه با چالش‌های زیادی روبرو است و چه بسا مانعی بر سر ازدواج و اشتغال هم هست. اگر نوجوان ما در مدرسه بجای به حافظه سپردن علم غیرمفید و بدون کاربرد، بر اساس علاقمندی، مهارتی را بیاموزد، هم زمینه اشتغال او راحت‌تر فراهم می‌شود و هم با حذف دروس و علم غیرمفید و کوتاه‌ترشدن دوره تحصیل 12ساله، ازدواج وی نیز با مشکلات کمتری همراه خواهد بود و جلوی افزایش سن ازدواج گرفته می‌شود.

مسئولین آموزش و پرورش و آنانکه در نظام تعلیم و تربیت کشور نقش دارند باید با خود بیاندیشند در تعقیب نماز عصر چه دعایی به پیشگاه الهی عرضه می‌دارند و سعی کنند خود برای استجابت این دعا قدمی مؤثر بردارند.

در تعقیب نماز عصر می‌خوانیم: (اَللهُمَّ اِنّی اَعوذُ بِکَ مِن عِلمٍ لا یَنفَع) یعنی خدایا از علمی که به من نفع نمی‌رساند به تو پناه می‌بَرم.

لابلای کتب درسی مدارس آنقدر علم غیرمفید یافت می‌شود که با حذف آن زمینه یک تحول گسترده در نظام تعلیم و تربیت کشور فراهم و آثار آن در ابعاد مختلف نظیر اشتغال و ازدواج جوانان ظاهر می‌گردد.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir