به نام خدای سبحان - سلام علیکم

میلاد حضرت عیسی (علیه‌السلام) و آغاز سال نو میلادی را به پیروان توحید و حق تبریک عرض می‌کنیم. می‌دانید که انجیل اصلی در دسترس انسان نیست و آنچه به عنوان چهار انجیل معروف وجود دارد نوشته‌ی بشر غیرمعصوم و به همین دلیل سرشار از ابهام و خطا است. از این چهار انجیل مشهور، دو تا را شاگردان جناب عیسی (علیه‌السلام) و دوتای دیگر را هم شاگردِ شاگردان آن جناب نوشته‎اند.

اما در اینجا می‌خواهیم به یک انجیل غیرمشهور نوشته‌ی شخصی به نام بَرنابا اشاره کنیم. (برنابا) که نام اصلی او یوسف است از افراد مورد  اعتماد حواریّون حضرت عیسی (علیه‌السلام) بود و به دلیل توانمندی در ترویج مسیحیت به نام (برنابا) یعنی (مبلّغ توانمند) مشهور شد.

مهم‌ترین وجه مثبت او آن است که با (پولس) سردمدار تحریف و بدعت در مسیحیت مخالف بود. غیر از یک رساله منسوب به برنابا، منابع  مسیحی یک انجیل را هم به او نسبت می‌دهند که البته در دوران‌های مختلف، غیرقانونی و خواندن آن ممنوع اعلام می‌شد. پس از سال‌ها که  نسخه اصلی انجیل برنابا از بقایای مقبره‌ی او به دست آمد، کلیسای کاتولیک مدعی شد این همان انجیل متّی (از انجیل‌های چهارگانه معروف) است اما حاضر به انتشار آن نشد! دکتر خلیل سعادت که این انجیل را از انگلیسی به عربی ترجمه کرده از مخالفت‌های آشکار آن با افکار (پولس) و نام‌بردن‌های متعدد از پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) در این انجیل ممنوعه می‌گوید و حتی احتمال می‌دهد خود برنابا پس از نگارش این انجیل، به اسلام مشرّف شده است.

البته همه مطالب این انجیل با آموزه‎های اسلامی موافق نیست اما اینکهاز انتشار آن در دنیا جلوگیری می‎شود نکته‎ای رازآلود است. چه بسا اشاره به نام پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله)، تأکید بر معاد جسمانی و سایر مطالبی که مخالف تحریفات موجود است علت جلوگیری از انتشار آن باشد.

امیدواریم پیروان حق در دنیا با تحقیق واقعی، به سوی عصر ظهور که یکی از سکانس‌های بزرگ آن، یاری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) توسط جناب عیسی (علیه‌السلام) است متمایل شوند.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین 

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir