به نام خدای سبحان - سلام علیکم

بانوی قهرمان کربلا که پنج تن آل عبا (علیهم‌السلام) را درک فرموده، زینب نام دارد. یک احتمال آن است که این نام مبارک، ترکیبی از (زین) و (اَب) به معنای (زینت پدر) باشد.

بر اساس روایت شریف نبوی که (اَنا و عَلیٌّ اَبَوا هذهِ الاُمَّة / من و علی پدران این امّت هستیم) ما فرزندان پیامبر اعظم و امیرالمؤمنین علی (علیهما‌ السلام) هستیم و چه خوب است که ما هم زینت پدران خود باشیم.

روایت دیگری منسوب به امام صادق علیه‌السلام است که (کونُوا لَنا زیناً وَ لا تَکونُوا عَلینا شینا / مایه زینت و آبروی ما باشید نه سبب بدنامی).

حال هر کدام از ما که ادعای مسلمانی داریم باید (زینب) و مانند بانوی قهرمان کربلا، زینت پدران خود و اسلام باشیم.

اگر کسی بددهان، اهل غیبت و رشوه و ربا باشد، به احکام اسلامی بی‌اعتنایی کند، اخلاق خوبی نداشته باشد، با بدحجابی زمینه انحراف دیگران را فراهم آورد، نگاه خود را کنترل نکند و اهل دیدن تصاویر خلاف شرع در فضای مجازی باشد، با ظلم مبارزه نکند و آنچه برای خود نمی‌پسندد را به دیگران تحمیل کند، حقوق نجومی بگیرد و اشرافی‌گری را در زندگی برگزیند و به فقرای جامعه بی‌توجهی کند و با دشمنان اسلام سازش نماید، آیا می‌توان او را زینت اسلام دانست؟

ضمن تبریک میلاد بابرکت بانوی صبر و شجاعت، زینب کبری (سلام الله علیها)، امیدواریم همه ما به جز اظهار زبانی در پذیرش اسلام، در عمل هم به این دین شریف پایبند باشیم.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین 

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir