به نام خدای سبحان - سلام علیکم

یک ماه پس از پیروزی انقلاب، ابراهیم هادی که چهره و قامت خوبی  داشت با کت و شلوار زیبایی که می‌پوشید به محل کار خود در شمال شهر می‌آمد. یک روز که به محل کار آمد ناراحت و آشفته بود و علت آن را به همکارش اینطور گفت: (چند روزی است که دختری بی‌حجاب توی این محله به من گیر داده و گفته تا تو را به دست نیارم ولت نمی‌کنم!)

ابراهیم می‌گفت و همکارش به او می‌خندید. بعد هم از همکارش شنید که با این سر و وضع و تیپ، عجیب هم نیست.

روز بعد ابراهیم که آمد همکارش باز هم زد زیر خنده، اما این بار بخاطر این بود که او با موهای تراشیده و بدون کت و شلوار و روز دیگر با پیراهن بلند و حتی با شلوار کُردی و دمپایی آمده بود. ابراهیم این کار را تا مدتی ادامه داد تا از آن وسوسه شیطانی رها شود.

کاری که ابراهیم کرد دقیقاً معنای تقوا بود. تقوا یعنی بین خود و گناه دیواری بکشیم و زمینه گناه را از بین ببریم. این اقدام اگر امروز در مورد  همه وسوسه‌های شیطانی از نوع جنسی گرفته تا شهوت ریاست و قدرت و دست‌اندازی به بیت‌المال و رانت‌خواری انجام شود، چه بسا جامعه گلستان می‌گردد.

درود خدای سبحان بر همه شهداء بویژه شهید ابراهیم هادی. امیدواریم همه اقشار جامعه بویژه جوانان کتاب (سلام بر ابراهیم) را که این مطلب  از آن کتاب نقل شده بخوانند و بتوانیم این شهید عزیز را الگوی خود قرار دهیم.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir