به نام خدای سبحان - سلام علیکم

گاهی در جامعه بر اثر نوسانات مختلف و گرانی که عمدتاً حاصل عدم مدیریت صحیح خودمان است و در برخی مواقع هم شیطنت بیگانگان بی‌تأثیر نیست، برخی از آنان که به اصل انقلاب هم چه بسا چندان معتقد نیستند در ذهن جوانان شبهه ایجاد می‌کنند که با این وضع گرانی کالاها پس چرا انقلاب شد؟ می‌گویند رژیم عوض شد که ارزانی شود و البته در کنار آن به سیاه‌نمایی از فساد در میان مدیران کشور دست می‌زنند تا هدفی که دنبال کرده‌اند محقق گردد. وقتی نخ این شایعات را دنبال می‌کنید و به ریشه آن می‌رسید در بسیاری از موارد جز یک دروغ شاخ‌دار چیز دیگری نیست.

ما در این مطلب به دنبال توجیه اختلاس و گرانی و تبعیض و فساد نیستیم بلکه معتقدیم باید مرز آن با سیاه‌نمایی دشمن مشخص شود. کم نیست شایعاتی از این دست که می‌شنویم پسر فلان مدیر خورده و بُرده و بعد معلوم می‌شود اصلاً وی پسر ندارد. افراد مذهبی و مرجع جامعه هم از این شایعات در امان نیستند. مگر نه آنکه سال‌ها و بارها از فردی خلافکار با عنوان داماد آیت ‌الله مکارم شیرازی نام می‌بُردند و بعد معلوم شد اصلاً ایشان دامادی به این نام ندارد و آن فرد را هم تاکنون ندیده است!

حال سؤال اینجاست که هدف اصلی انقلاب چه بود؟ اینکه پرتقال و مرغ ارزان شود؟ خوب اینکه در حکومت پهلوی هم که شخص اول مملکت به گواه خاطرات مکتوب اسدالله عَلم، مشغول دختربازی و فساد بود، شاید اتفاق می‌افتاد. البته رفاه اقتصادی هم از اثرات (نه اهداف) انقلاب اسلامی است به شرطی که شکاف طبقاتی رخ ندهد. ما آنطور که رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) فرموده‌اند با یک سه‌گانه مواجهیم که عبارت از (انقلاب اسلامی -  نظام اسلامی - دولت اسلامی) است. انقلاب اسلامی در سال 57 به ثمر رسید و با تدوین و تصویب قانون اساسی، نظام اسلامی که مبنای قوانین آن اسلام باشد شکل گرفت اما هنوز با دولت اسلامی فاصله داریم.توجه کنید که ساده‌ترین بخش در این سه مرحله که البته پر سر و صداترین هم هست، انقلاب اسلامی بود که انجام شد. تشکیل نظام اسلامی (مبنای قوانین و هندسه عمومی جامعه اسلام باشد) سخت و تأسیس دولت اسلامی (نه به معنای هیأت وزیران بلکه به معنای کل حکومت و همه مسئولین) سخت‌تر است.

پس ما در میانه راه هستیم و باید اول نظام اسلامی را حفظ کنیم تا بتوانیم در درون آن به سوی تشکیل دولت اسلامی و اسلامی شدن همگانی حرکت کنیم. راهپیمایی 22 بهمن یکی از ابزارهای مؤثری است که می‌تواند به حفظ نظام اسلامی کمک نماید. آنطور که خدای سبحان در آیه 120 سوره مبارکه توبه فرموده هر قدمی که برداریم و آن موجب خشم دشمن شود عملی صالح محسوب می‌گردد و دارای اجر و ثواب الهی است. دشمن خوب متوجه شده که ما موفق‌ به طی دو مرحله از سه مرحله تمدن‌سازی نوین اسلامی شده‌ایم و به همین دلیل سعی می‌کند با روش‌های مختلف به دیگران القاء کند تا چشم خود را بر راه پیموده شده قبلی ملت ایران ببندند و به مشکلات و چالش‌های کنونی در مرحله سوم آنهم با بزرگنمایی و سیاه‌نمایی مشغول باشند. امیدواریم همه ما توفیق ایفای نقش مؤثر در حفظ نظام اسلامی که پیش‌زمینه تمدن‌سازی نوین اسلامی است داشته باشیم.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir