به نام خدای سبحان - سلام علیکم

هنرپیشه از دیوار خانه‌ای بالا کشیده می‌شود. دوربین روی اندام تحتانی وی متمرکز شده و صدای باد شکم به گوش مخاطب می‌رسد. از ایرج، شماعی‌زاده تا سَندی و گروه متالیکا، آهنگ‌ها یکی‌یکی بازخوانی شده و بازیگران فیلم هر یک به سهم خود می‌رقصند. آبگوشتی می‌خورند و با ذکر نام فیلم گنج قارون در ترانه انتهای فیلم، علاقمندی خود را به  سینمای مبتذل و فاسد پیش از انقلاب به طور کامل آشکار می‌کنند. اینها چند سکانس از فیلم خالتور (به معنای مُطرِب) است.

اشتباه نکنید! اینجا ایرانِ اسلامی است. باز هم آقای فرح‌بخش یک فیلم دیگر با مجوّز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری و حمایت بانک قوامین و مؤسسه ناجی هنر (هر دو از وابستگان نیروی انتظامی) به فرهنگ مملکت هدیه کرده است!

قصد داشتیم به سبک 36 فیلم قبلی که محتوای آن‌ها را به نقد گذاشتیم این فیلم را هم نقد کنیم اما حیف واژه (نقد) که صَرف چنین فیلمی شود. به جای آن به دنبال پاسخ 3 سؤال هستیم:

1 - جناب آقای رئیس جمهور در مقام رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی و اعضای محترم آن شورا حاضرند یکی از جلسات شورای یادشده را به دیدن این فیلم اختصاص دهند؟ البته هرچند متأسفانه نیمی از جلسات  این شورا بعنوان مهم‌ترین نهاد فرهنگی کشور در طول سال تعطیل است، حداقل در زمان تعطیلات تابستانی شورا (عجیب است که فرهنگ هم  تعطیل می‌شود!) به دیدن این فیلم بپردازند!

2 - جناب آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که مزیّن به دانش حوزوی هم هستند حاضرند با خانواده خود به تماشای این فیلم بپردازند؟ اگر این  کار انجام شود چگونه می‌توانند از سیاست وزارتخانه با عنوان (ارشاد اسلامی) در تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی دفاع کنند؟

3 - این فیلم با حمایت ویژه بانک قوامین و یاری مؤسسه ناجی هنر به  نمایش درآمده است. هر دو از وابستگان به نیروی انتظامی هستند.مسئولین محترم در نیروی انتظامی اگر با هدف ترویج اسلام و اخلاق از این فیلم حمایت کرده‎اند، بد نیست توضیحی درباره ارزش‌های اخلاقی و اسلامی پنهان در این فیلم ارائه بفرمایند تا شاید سبب آگاهی دیگران هم بشود!

متأسفانه فیلم‎سازی در کشور ما سیر نزولی دارد. امیدواریم با تدبیر شایسته مسئولین و آنان که دغدغه اسلام و ایران دارند، به جای ساخت فیلم‎های مبتذل و بیگانه با فرهنگ اسلامی و ایرانی، سینما به جایگاه مورد انتظار بازگردد.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir