به نام خدای سبحان - سلام علیکم

در مملکت ما رسم شده بخصوص وقتی یک فرد در مسئولیتی اجرایی قرار می‌گیرد شروع به اظهار نظر در همه مسائل از جمله (دین) می‌کند. از این بدتر آنکه بعد از مسئولیت هم این رویه ادامه می‌یابد و خود را هم (مردم) می‌پندارد!

به تازگی یکی از کسانی که در گذشته مسئولیت بالایی در کشور داشته در سخنانی گفته است: (اگر کسانی در مناصبی باشند - هر کس که می‌خواهد باشد - اما مورد رضایت مردم نباشند، فاقد مشروعیت و غاصب هستند.  حتی اگر زمانی مردم از کسانی رضایت داشته‌اند اما امروز ناراضی باشند آن افراد باید جایگزین شوند)

هرچند با این گفتار، حقانیت سخن مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره) که از زبان فرزندشان امروز در شبکه‌های اجتماعی در قالب مصاحبه در دسترس است درباره این مقام مسئول سابق کشورمان روشن می‌شود، اما ما در مقام اثبات این حقانیت نیستیم و تنها می‌خواهیم به چهار نکته در این زمینه اشاره کنیم.

1 - اگر قصد این فرد و نظایر ایشان، نصیحت است، ناصِح در لغت به آن فردی می‌گویند که شکاف را بدوزد، نه آنکه وحدت جامعه را مخدوش سازد.

2 - عبارت (هر کس که می‌خواهد باشد) چه بهانه‌ای به دست معاندین این نظام می‌دهد؟ جز آنکه این همان مفهومی است که در فتنه 88، ستون نظام اسلامی را نشانه رفته بود؟

3 - اگر کسانی در مناصبی باشند ولی مورد رضایت مردم نباشند، مشروعیت آنان با تردید مواجه نیست. مشروعیت همه مسئولین چه آنجا که با تنفیذ است (در مورد رئیس جمهور) و چه آنجا که نصب مستقیم انجام می‌شود (در مورد رئیس قوه قضائیه) با حُکم رهبری حاصل و تا زمانی که ایشان حُکم را باطل نکرده‌اند، دوام دارد. البته مسئولین باید با  عملکرد مبتنی بر وظیفه شرعی در جهت کسب رضای الهی و خدمت به مردم گام بردارند و در این تردیدی نیست.

4 - این جملات رهبر انقلاب (حفظه الله تعالی) را کنار آن سخن نسنجیده که بگذارید، تکلیف معلوم می‌شود. ایشان در ششم دی امسال فرمودند : (کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند، بلکه باید پاسخگو باشند ... نقد و نقدپذیری واجب است اما تُهمت و لجن‌پراکنی حرام است... اینکه فردی مکرر، دستگاهها یا قوای مختلف را مورد حمله و تهمت قرار دهد هنر نیست زیرا هر کودکی می‌تواند با یک سنگ، شیشه‌‎ای را بشکند ... نمی‌شود که انسان در یک دهه همه‌کاره‌ی کشور باشد و در دهه‌ی بعد، تبدیل به مخالف‌خوان کشور شود)

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین 

منبع : منبر اینترنتی /  http://cmenbar.ir