به نام خدای سبحان - سلام علیکم

قسمت اخیر برنامه دورهمی میزبان ایمان مرآتی خبرنگار مشهور صدا و سیما بود. اینکه انسان‌ها ممکن است در مسیر حرفه‌ای دچار اشتباهاتی هم بشوند امری پذیرفته شده است اما در این برنامه موضوعی به چشم آمد که جای تأسف داشت. مهران مدیری که دو خصوصیت مهم در برنامه‌های قبلی داشت در این برنامه کاملاً متفاوت ظاهر شد. او در مقابل بازیگران بویژه زن اولاً اغلب آنان را با ضمیر مفرد، مخاطب قرار می‌داد (که در فرهنگ ایرانی نشانه صمیمیت است!) و ثانیاً با تعریف هر خاطره یا پاسخ به هر سؤال بارها قهقهه می‌زد.

مدیری امّا در مورد ایمان مرآتی چهره متفاوتی از خود به نمایش گذاشت. قیافه‌ای عصبی با لبخندهایی مصنوعی که جای قهقهه را گرفته بود. ضمیرهایی که مفرد نبود و فاصله معناداری بین او و مهمان ایجاد می‌کرد. مجری دورهمی چند بار از این خبرنگار پرسش‌هایی نظیر (از کار خود پشیمان نشده‌اید؟)، (واقعاً فکر می‌کنید مردم شما را دوست دارند؟) و مانند آن پرسید که با این کار چه بسا چهره‌ای منفور از مهمان به نمایش درمی‌آمد. مگر مهمان او که بود؟ مرآتی همان فردی است که با دو متهم فتنه 88 مصاحبه کرد (که در این برنامه توضیح داده شد آن مصاحبه به درخواست متهمان صورت گرفته است) و به همین دلیل در کانون حملات مدافعان فتنه 88 قرار گرفت.

متأسفانه صدا و سیما گاهی افراد را آنقدر بزرگ می‌کند که نمی‌تواند اشکالات آنان را به راحتی مدیریت نماید. مهران مدیری با اجرای تبعیض‌آمیز و غیرحرفه‌ای خود نشان داد که خوب عنان کار را به دست گرفته و هرچه بخواهد می‌کند!

در این نوشته در مقام قضاوت درباره وقایع سال 88 نیستیم (که در خسارات عظیم وارده به کشور از سوی فتنه‌گران شکّی نیست و امروز هم برخی با نمایش چهره جدید (و شاید واقعی) همان راه را پس از دوران مسئولیت در پیش گرفته‌اند)، با این حال سؤال اینجاست که چرا باید در یک برنامه تلویزیونی، با زنان بازیگر برخلاف الگوی اسلامی گفتگو و با برخی به گونه‌ای دیگر برخورد شود. نکته عجیب‌تر آنکه معمولاً حتی یک لوح فشرده تقدیمی از سوی مهمانان به موزه دورهمی با عبارت (خیلی با ارزشه) مجری این برنامه مواجه می‌شود اما در این برنامه (نشان واحد مرکزی خبر) نه تنها این جمله را به خود ندید بلکه تا پایان برنامه روی همان میز باقی ماند!

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir