به نام خدای سبحان - سلام علیکم

این روزها پخش یک قطعه فیلم کوتاه از ضرب و شتم یک دختر جوان توسط یک مأمور پلیس زن، سبب اظهار نظرهای متفاوتی گردیده است.

همانطور که نیروی انتظامی اعلام کرده این رفتار به هیچ وجه مورد تأیید نیست و حتماً پلیس هم به تخلف مأمور خود رسیدگی خواهد کرد اما یک نکته در حاشیه این اتفاق قابل تأمل است.

سه خانم مسئول در کشور بلافاصله پس از پخش این کلیپ (فیلم) در این باره موضع‌گیری کرده‌اند و البته هر سه هم سعی داشته‌اند با تقبیح این رفتار آن را (به شدت) محکوم کنند.

حالا یک سؤال باقی می‌ماند و آن اینکه این سه خانم که به خوبی قلم فرسایی یا سخنرانی کرده و در این باره نوشته و گفته‌اند و این رفتار را به درستی، غیردینی خوانده‌اند چرا در برابر رفتارهای غیردینی بخشی از جامعه که شئونات اجتماعی و قانون را رعایت نمی‌کنند نه می‌نویسند و نه می‌گویند؟!

اینکه فردی قانون را زیرپا بگذارد و با عدم رعایت حجاب اسلامی، سلامت روانی جامعه را هدف قرار دهد، آیا رفتاری غیردینی نیست؟ چرا مسئولینی که از حقوق شهروندی سخن می‌گویند به این جنبه مُهم حقوق شهروندان توجه ندارند؟

امیدواریم مسئولین دولت و مجلس درباره موضوع عفاف و حجاب، همان اندازه (و نه حتی بیشتر) که به برخورد یک مأمور خاطی (از مجموعه بسیار بزرگ نیروی انتظامی) اینچنین واکنش نشان می‌دهند، به هنجارشکنی و قانون شکنی عده‌ای که سلامت روانی جامعه را تهدید می‌کنند هم عکس‌العمل مناسب نشان دهند.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir